Dolar 35,4852
Euro 36,6187
Altın 3.064,80
BİST 9.701,40
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 11°C

10 yıl sonra banka şubesi kalmayabilir!

Mesai saati kavramına takılmadan, günün her saati ve her yerden bankacılık süreçlerini yapma imkanı veren dijital bankacılığa ilgi her geçen gün artıyor.

10 yıl sonra banka şubesi kalmayabilir!
24 Ekim 2023 08:24
91

Mesai saati kavramına takılmadan, günün her saati ve her yerden bankacılık süreçlerini yapma imkanı veren dijital bankacılığa ilgi her geçen gün artıyor. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya nazaran, Türkiye Bankalar Birliği’nin dataları Türkiye genelinde dijital bankacılık müşterisi sayısının 104 milyon bireye ulaştığını gösteriyor. Bu bilgileri kıymetlendiren encazip.com kurucusu ve tasarruf uzmanı Çağada Kırım, “Veriler gösteriyor ki, 10 yıl sonra bankacılık süreçleri yalnızca dijital bankacılıktan yapılabilir” diyor.

Hayatımızın her alanında karşımıza çıkan dijitalleşme, bankacılık kesiminde de değerli bir yer ediniyor. Bilhassa pandemiyle birlikte gitgide dijitalleşen dünyada, taşınabilir ve dijital bankacılık kullanımı arttı. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya nazaran, taşınabilir ve internet bankacılığı kullananların oranı ülkemizde de her geçen gün artıyor. Lakin başka taraftan bankalar artık şubeye gitmeden de müşteri edinimi yapabiliyor. Tüketiciler oturdukları yerden, cep telefonları üzerinden daha evvel hiç müşterisi olmadıkları bir bankanın müşterisi olabiliyor. Tüm bu gelişmelere paralel olarak bankaların şube sayısında düşüş gözlemlenirken orta vadede bankacılığın büsbütün dijital ve şubesiz hale gelmesine neredeyse kesin gözüyle bakılabilir.

 

Uzaktan müracaat yapan müşteri sayısı 836 bin

Değişen mevzuata nazaran artık bankalara fiziki olarak gitmeden cep telefonundan dakikalar içinde müşteri olmak mümkün hale geldi. Türkiye Bankalar Birliğinin haziran ayında yayınladığı ‘Uzaktan ve Şubeden Müşteri Edinim İstatistikler’ raporuna nazaran, 2023’ün haziran ayında ‘uzaktan müracaat sayısı’ 836 bin, ‘uzaktan-müşteri temsilcisi ile sonuçlandırılan müşteri sayısı’ 389 bin oldu. ‘Uzaktan müracaat sayısı’ 2022’de 1 milyon 133 bin ve ‘Uzaktan-müşteri temsilcisi ile sonuçlandırılan müşteri sayısı’ ise 2022’de 365 bin idi.

 

Beş yıl evvel etkin dijital bankacılık müşteri sayısı 39 milyon idi

Türkiye Bankalar Birliği’nin temmuz ayında yayınladığı datalara nazaran; Nisan-Haziran 2023 devri içinde toplam faal dijital bankacılık müşteri sayısı bir evvelki yıla nazaran 18 milyon 503 bin kişi artarak 103 milyon 634 bin şahsa ulaştı. Bu kullanıcıların 2 milyon 9 bini “sadece internet bankacılığı” süreci yaparken 91 milyon 351 bini “sadece taşınabilir bankacılık” süreci yapıyor. Hem internet hem taşınabilir bankacılık süreci yapan kullanıcı sayısının 10 milyon 274 bin kişi olduğu görülüyor. Beş yıl evvel ise faal dijital bankacılık müşteri sayısı 39 milyon idi.

 

En etkin kullanıcılar 36-55 yaş arasında

Nisan-Haziran 2023 devri içinde etkin ferdî dijital bankacılık müşterilerinin yaş kümeleri bazında dağılımında birinci sırayı 40 milyon kişi ile 36-55 yaş kümesi aldı. Bu sıralamayı, 27 milyon kişi ile 26-35 yaş kümesi, 19 milyon kişi ile 18-25 yaş kümesi izledi.

  

Bankacılıkta ihtilal uzaktan müşteri edinimi ile oluyor

Dijital bankacılığın yükselişiyle ilgili konuşan encazip.com kurucusu ve tasarruf uzmanı Çağada Kırım, şunları söyledi: Toplam dijital bankacılık kullanan müşterilerin sayısı zati yüksek lakin bankacılıkta asıl ihtilal, uzaktan müşteri edinimi tarafında oluyor. Artık tüketiciler banka şubesine gitmeden uzaktan cep telefonları üzerinden saniyeler içinde daha evvel hiç çalışmadığı bir bankanın müşterisi olabiliyor. Şubede bekleme, sayfalarca kağıt imzalama devri artık kapanıyor. 2021 yılının mayıs ayında aylık 69 bin olan uzaktan müşteri olan bireylerin sayısı, 2023 yılında aylık ortalama 500 binlere ulaştı. Bu sayede bankalar yavaş yavaş tam manasıyla şubesiz bankacılığa geçiş yapıyor. Orta vadede artık bankacılığın büsbütün değiştiğini ve neredeyse tüm bankaların çok az – tahminen de hiç şubesi olmayacağı günleri göreceğiz. Bankaların en yüksek sarfiyat kalemlerinin başında gelen şubelerin yarattığı masraflar bankaların masraflarından düşecek ve bu sayede daha düşük oranlı kredi oranı ile daha yüksek oranlı mevduat teklifi vermek konusunda bankaların eli kıymetli ölçüde güçlenecek. Neredeyse tüm bankaların önemli manada uzaktan kanallara değerli yatırımlar yaptığına şahitlik ediyoruz. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri