TikTok, Türkiye’de En Yeni Performans Çözümü Smart+ ile Pazarlamanın Geleceğini İnşa Ediyor
TikTok, en yeni otomatik performans tahlili olan Smart +’ı Türkiye’de ve dünya çapında duyurdu.
Bu yenilikçi reklam tahlili, Türkiye’deki markaların reklam süreçlerini hedefleme, teklif verme ve yaratıcı içerik oluşturma üzere evrelerini optimize etmelerine yardımcı olarak, gerçek iş sonuçlarını en üst seviyeye çıkarmalarına yardımcı olmayı hedefliyor.
Son beş yılda TikTok, 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip global bir cümbüş platformu haline gelerek, markalar için topluluklarıyla özgün formda etkileşim kurmalarını sağlayan, keşiflerin iş sonuçlarına dönüştüğü bir mecra haline geldi. Beşerler TikTok ‘a eğlenmek, yeni eserler ve trendler keşfederek ayrılmak için geliyor. TikTok’ta içerikleri izleyen kullanıcıların yüzde 61’i TikTok’ta bir içerik gördükten sonra bunu bir satın alma aksiyonuna dönüştürüyor [1]. Beşerler TikTok tecrübelerinin sonucu olarak gerçek aksiyonlar alıyor.
Platform bu hafta, artık Türkiye’de ve milletlerarası alanda mevcut olan yesyeni bir reklam tahlili olan Smart +’ı tanıttı. Smart +, markaların TikTok’un tüm gücünden yararlanmasına, reklamlarını geliştirmesine ve gerçek reklamı en âlâ performansla hakikat bireye sunmasına yardımcı olacak.
Reklam Otomasyonuna Derinlemesine Çözüm
Smart+, performans reklamcılığını hedefleme, teklif verme ve yaratıcı süreçler boyunca otomatikleştirmeyi sağlayan yeni bir performans tahlilidir. Bu tahlille reklamverenler yalnızca, bütçelerini ve amaçlarını belirlerler ve Smart + otomatik olarak en düzgün yaratıcı öğeyi olusturur yahut seçer, hakikat gaye kitleyi belirler, en düzgün reklamı, hakikat vakitte hakikat müşterinin önüne koyar. Smart +, TikTok ‘ta içerik geliştirmeyi, yaratıcılığı ve üretkenliği ölçeklendiren; senaryo yazmaktan görüntü üretmeye kadar tum surecleri optimize ederek verimli hale getiren, üretken yapay zeka destekli bir yaratıcı tahlil paketi olan TikTok Symphony’yi kullanır.
Smart+, reklam satın alma sürecini kolaylaştırırken, iş sonuçlarını üç farklı kampanya gayesiyle maksimize ediyor:
- Smart+ Web Kampanyaları: Web sitelerine trafik çekerek alt düzey süreçleri (satış gibi) artırıyor.
- Smart+ Katalog Reklamları: Kullanıcıların ilgi alanlarına ve aksiyonlarına dayalı olarak ilgili eser teklifleri sunarak dönüşüm sağlıyor.
- Smart+ Uygulama Kampanyaları: TikTok’un keşif gücünden faydalanarak uygulama indirmelerini ve dönüşümleri artırıyor.
- Smart+ Aday Müşteri Yaratma Kampanyaları: İştirakçi kitleleri, yeni jenerasyon aday müşteri yaratma tahlillerini kullanarak kullanıcıları yüksek bedelli müşterilere dönüştürüyor.
Türk Markaları TikTok’ta Yenilikçi Pazarlama Çalışmalarına Katılıyor
Türkiye’de birçok marka, Smart+’ı test etmeye başladı ve kıymetli muvaffakiyetler elde etti. Bunun en kıymetli örneklerinden biri Türkiye merkezli e-ticaret platformu olan Trendyol’un, Körfez bölgesinde süratle büyüyen dijital pazarlarda performansını artırmak ve satışlarını desteklemek için TikTok’la yaptığı iş birliği oldu. Bu iş birligiyle Trendyol, dijital varlığını optimize etmek için daha geniş, teknolojiyi yakından takip eden bir kitleye ilgi alımlı ve etkileşimi artırıcı reklamlar sunarken, reklam harcaması getirisini (ROAS) en üst seviyeye çıkarmaya odaklandı.
Trendyol, azamî performans verimliliği sağlamak için Smart + teknolojisinden yararlandı. Full-funnel stratejisine odaklanan Trendyol, Körfez bolgesinde e-ticaret’e olan talebin artış gösterdiği yüksek alışveriş dönemlerinde marka bilinirliğini artırmak için yola çıktı. Smart + ile performans odaklı en âlâ uygulamalarını tek bir uyumlu, yüksek verimli kampanyaya meselesiz bir biçimde entegre eden Trendyol, müşteri tecrübesini artırıcı tüm gayretlerin optimize edilmesini sağladı. TikTok’un gelişmiş yapay zeka araçları, Trendyol’un yaratıcı içeriklerini süratle geliştirmesine imkan tanıdı ve böylelikle hem üretim maliyetleri azaldı hem de tüketicilerin daima tıpkı yahut misal reklam içeriklerine maruz kalmalarının önüne geçildi. Smart +, bütçeleri otomatik olarak en düzgün performans gösteren reklam öğelerine aktararak, kampanya aktifliğinin iyileştirilmesini sağladi. Tıpkı vakitte kampanya idaresini de kolaylaştırarak, pazarlama alanında çalışan takımların günlük operasyonlardan çok stratejik büyümeye daha fazla odaklanmalarına imkan sağladı.
Smart+ ile otomatikleştirilen kampanyalar sonucunda Trendyol, yüzde 21 daha düşük müşteri edinim maliyeti (CPA), yüzde 26 dönüşüm oranı artışı ve yüzde 89 reklam harcama getirisi artışı (ROAS) elde etti. Bu bilgiler, TikTok’un hedefleme ve optimizasyon gücünün Türk markaları için sunduğu büyük fırsatları ortaya koyuyor.
TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz, konuyla ilgili: “TikTok pazarlamanın geleceğini inşa ediyor. Reklam veren iş ortaklarımızı dinliyor, öğreniyor ve performans odaklı tahliller geliştiriyoruz. TikTok, kültür, keşif ve ticaretin buluştuğu eşsiz bir ekosistem. Yeni tahlillerimizle, Türkiye’deki markaların TikTok topluluklarıyla daha güçlü etkileşimler kurmalarını ve başarılı iş sonuçlarına ulaşmalarını sağlamak istiyoruz.” diyor.
TikTok, reklamcıların; keşfetmek, araştırmak ve satın almak için TikTok’a gelen topluluklarına ulaşmalarını sağlayacak yenilikçi tahlillerle geleceği inşa ediyor. Platform, medya maksatlarına ulaşmalarına dayanak olmanın yanı sıra iş ortaklarımızın gerçek iş sonuçları elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanmıştır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı