Yeni Nesil Ödeme Sistemleri ve Tüketici Beklentileri
Yapılan araştırmalar yeni kuşak ödeme sistemlerinin tüketici davranışları üzerinde epeyce olumlu sonuçlar doğurduğunu gösteriyor.
Yapılan araştırmalar yeni kuşak ödeme sistemlerinin tüketici davranışları üzerinde hayli olumlu sonuçlar doğurduğunu gösteriyor. Tüketicilerin yalnızca yüzde 20’si nakit kullanırken kalan yüzde 80’inin alternatif ve yeni jenerasyon ödeme sistemlerini tercih ettiğini belirten PaybyMe CEO’su Eren Deyiş, “Rakamlar aslında her şeyi çok net bir biçimde gösteriyor. Nakitsiz toplum anlayışının bir sonucu olarak tüketiciler, yeni jenerasyon ödeme sistemlerini tercih ediyor.” dedi.
Finansal teknolojiler hayatımıza girdikten sonra kullanıcı alışkanlık ve davranışları değerli derecede değişiklikler göstermeye başladı. Yapılan araştırmalara nazaran yeni kuşak ödeme sistemlerinde kullanılan teknolojilerle birlikte aldıkları hizmet kalitesinde artış gören kullanıcılar bu standartların daha da artması gerektiği tarafında görüş belirtiyor.
Son periyotta öne çıkan teknolojiler kullanıcı tecrübesini kıymetli ölçüde geliştirmektedir. Bir müddettir neredeyse ismini her yerde duyduğumuz NFC (Yakın Alan İletişimi) özelliği bulunan akıllı telefonlar, uygulamalar ve akıllı kartlar sayesinde süratli, temassız ve hijyenik ödeme yapmak mümkün. Bir öteki popülerleşen ödeme prosedürü ise giyilebilir teknoloji eserleri. Akıllı saatler ve yüzük, bileklikler artık yalnızca aksesuardan ibaret değiller, alışverişlerde birer ödeme aracı haline geldiler. Fizikî cüzdanlara olan gereksinimi azaltan bu yol müşterilerin alışveriş tecrübesini daha konforlu hale getiriyor.
Alışverişte yüz tanıma ve parmak izi üzere biyometrik dataların kullanımı sayesinde müşterilerin kimlikleri süratli ve inançlı bir formda doğrulanırken, kullanıcı için alışveriş tecrübesini daha şahsileştirilmiş biçimde yaşatıyor. Bu teknikler ne kadar büyük rahatlık sağlasa da data saklılığı ve siber güvenlik konusunda dikkat edilmesi gerekiyor. Bu risklerin en aza indirildiği uygulamalar ise kullanıcılar nezdinde daha çabuk kabul görüyor.
Tüketicilerin tercihi sürat ve güvenlik
PwC tarafından yapılan Tüketici Davranışları Araştırması’na göre tüketiciler süratli ve kolay bir usul olan online alışverişi tercih ediyor. Tıpkı araştırma sonuçlarında tüketici ile dataya dayalı etkileşim kurmanın markalar için her zamankinden daha değerli hale geldiği de öne çıkıyor. Araştırma bulguları, anında erişim sunarak alışveriş tecrübesini daha cazip hale getiren toplumsal medya kampanyaları ve indirim duyurularının, anlık satın alma kararlarını yönlendirdiğini de ortaya koyuyor. Tüketicilerin hem ekonomik hem de pratik bir alışveriş tecrübesi yaşamalarını sağlayan online alışveriş kampanyalarında, fiyatsız teslimat ve indirim kuponları tüketicilerin en çok tercih ettiği avantajlar olarak birinci sıralarda yer alıyor.
Araştırma, tüketicilerin ödeme tercihlerine ait kıymetli datalar de sunuyor. Buna nazaran, iştirakçilerin yüzde 73’ü alışverişlerinde kredi kartı, yüzde 20’si nakit ve yüzde 7’si ise banka havalesi ya da EFT ile ödeme usullerini tercih ediyor.
Yeni teknolojiler fark yaratacak
Tüm bu sonuçlar ışığında PaybyMe üzere müşterilerine; alternatif, inançlı ve yeni kuşak ödeme
seçenekleri sunan işletmelerin öne çıkacağını belirten PaybyMe CEO’su Eren Deyiş, “Rakamlar aslında her şeyi çok net bir formda gösteriyor. Nakitsiz toplum anlayışının bir sonucu olarak tüketiciler, alternatif ve muteber yeni kuşak ödeme sistemlerini tercih ediyor. Bilhassa nakit taşımanın yük olarak görüldüğü bu periyotta biz de müşterilerimize sunduğumuz yenilikçi teknolojilerle fark yaratıyoruz” dedi.
Eren Deyiş, kelamlarını “Bizim müşterilerimiz bizden en süratli, en yenilikçi ve en inançlı ödeme sistemlerini talep ediyor. Zira onların müşterilerinin talepleri de tıpkı istikamette. Bu süreçte iki taraflı müşteri memnuniyetinin ön plana çıktığını söylemek mümkün. İçinde bulunduğumuz sürat çağında tüketicilerin yeni kuşak ödeme sistemlerini tercih etmesi çok doğal. Bu tablo, tüketicinin bu istikametteki taleplerini hakikat değerlendirip sürate odaklanan yaklaşımların rekabette avantajlı olacağını gösteriyor.” halinde bitirdi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı