Dolar 35,5033
Euro 36,5864
Altın 3.062,22
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Dacia Sandriders, Dakar Rallisi macerasına hazır

Ekim ayında Fas Rallisi’nde birinci zaferine ulaşan Dacia Sandriders, artık de motorsporlarının en büyük macerası niteliğinde olan kuvvetli Dakar Rallisi çabasına kilitlendi.

Dacia Sandriders, Dakar Rallisi macerasına hazır
2 Ocak 2025 19:00
16

Ekim ayında Fas Rallisi’nde birinci zaferine ulaşan Dacia Sandriders, artık de motorsporlarının en büyük macerası niteliğinde olan kuvvetli Dakar Rallisi gayretine kilitlendi.

2025 FIA Dünya Ralli-Raid Şampiyonası’nın (W2RC) 3–17 Ocak tarihleri ortasındaki açılış yarışı, hem şoförler hem de yarışacak arabalar için eşsiz bir uğraş niteliği taşıyor.

Dakar Rallisi’nin provası niteliğinde olan Fas Ralli’sinin akabinde, Suudi Arabistan’ın batısından doğusuna kadar kum tepecikleri ile kayalık geçitler boyunca sürecek bir rotada gerçekleşecek Dakar Rallisi, Dacia Sandriders’ın 2025 W2RC şampiyonluk gayretinin başlangıcını simgeliyor.

2025 Dakar Rallisi, 3 Ocak tarihindeki Açılış (Prologue) etabının akabinde, vakte karşı yarışılan 5.145 kilometrelik bir rotadan ve ağır rekabetin yaşanacağı 12 günlük bir çabadan oluşuyor.

Suudi Arabistan’ın batısındaki Bisha’dan başlayacak yarış, Hail’de bir günlük dinlenme ve başşehir Riyad’da bir gece konaklamanın akabinde doğudaki Shubaytah’ta sona erecek. Yarış tıpkı vakitte 971 kilometrelik kuvvetli bir parkuru kapsayan 48H Chrono etabını da içeriyor.

Dacia Sandriders Grup Sorumlusu Tiphanie Isnard, toplam üç yarış arabasından oluşan grubu bekleyen kuvvetli gayrette takımına güveniyor.

Isnard, “Sadece harika bir meydan okuma olarak tanımlayabileceğimiz bir uğraşa girmek üzereyiz. Lakin hazırlanmak için çok fazla çalıştık. Cüret ve inançla bu güçlü gayretin üstesinden gelmeye kararlıyız.” dedi.

“Yaklaşık üç ağır hafta boyunca çok az dinlenme fırsatı bularak ağır bir biçimde hazırlandık. Yeniden de bizi neyin beklediğini görmek için heyecanlıyız ve başlamak için sabırsızlanıyoruz. Elbette Fas Rallisi’ndeki zaferimizin akabinde yarışa kazanan olarak gidiyoruz. Lakin şayet karşı karşıya olduğumuz bu çabayı hafife alırsak yahut her evrede odaklanmayı sürdüremezsek, geçmişteki zaferimiz hiçbir işe yaramayacaktır.”

FAS RALLİSİ’NDE ÖĞRENİLEN PAHALI KAZANIMLAR, PRATİKTE DE UYGULANACAK

Fas Rallisi’nin akabinde Suudi Arabistan’a hakikat yola çıkmadan evvel, Dacia Sandriders grubunun BFGoodrich donanımlı Ultimate kategorisindeki arabalarını hazırlamak için sırf bir aydan daha kısa bir vakti bulunuyordu. Teknik Yönetici Philip Dunabin, 2025 Dakar Rallisi öncesinde sürdürülebilir yakıtlı Dacia Sandriders’ta ne üzere değişiklikler yapıldığını açıkladı.

Dunabin, “Fas Rallisi’nde birinci ve ikinci olmak, Dacia Sandrider’ın yeterli bir performans düzeyine sahip olduğunu gösterdi” dedi. “Elbette Fas’tan Dakar’a giderken, iki haftayı problemsiz bir biçimde geçirebileceğimizden emin olmak için güvenilirliğe odaklandık. Fas’tan sonra Galler’deki Sweet Lamb’da tam gün çalışarak motorun mümkün güvenilirlik problemlerini iyileştirmek

için çalıştık. Bunun dışında motorun soğutma performansını ve aracın başka istikametlerini optimize etmek üzere bir öbür oturum daha gerçekleştirdik. Bunu İngiltere’deki MIRA tesisinde bir rüzgâr tünelinde yaptık. Fas’ta ve rallide yaptığımız testlerde motorun fanlarını denetim eden elektronikle ilgili birtakım sıkıntılar yaşadık.

Alpine Racing’in yardımıyla, fan elektroniklerine epey derin bir dalış yapabildik ve bu bileşenlerin güvenilirliğini artırmak için fan üreticisi ile birlikte çok sayıda tedbir aldık. Dakar’ı geçmek için kâfi dayanıklılığa sahip olduğumuzdan emin olmak ismine ömrü kısıtlı eserler üzerinde de çalıştık. Bu geliştirme çalışmalarını, Fas Rallisi sırasında ve testlerde bileşenlerin gösterdiği performansın değerlendirmesine dayandırdık. Bu nedenle, Dakar’ın sonuna en az sayıda sıkıntıyla ulaştığımızdan emin olmak için her bir bileşenin ömrü hakkında güzel bir anlayışa sahibiz. Tüm bu tedbirler Dacia Sandriders’ın Dakar’daki birinci gösterisinde mümkün olan en âlâ sonucu almamızı sağlayacak.”

EKİP GÖRÜŞLERİ

NASSER AL – ATTİYAH (KATAR), PİLOT, DACIA SANDRIDERS

 

“Hedefimiz zafer ve bunun mümkün olduğundan eminim. Fas’ta Dacia Sandriderımızın ne kadar güçlü olduğunu, tıpkı vakitte şiddetli şartlarda ne kadar rekabetçi olabileceğimizi ve genç takımımızın ne kadar uygun olduğunu gösterdik. Lakin şiddetli bir rotada, bilhassa birinci hafta boyunca, akıllı olmalı, gereksiz riskler almaktan kaçınmalı ve konsantre olmalıyız.

Beş Dakar galibiyetimden ikisi Suudi Arabistan’da geldi. Hasebiyle bizi neyin beklediğine dair güzel bir fikre sahibim. Bu, iki haftadan uzun bir müddet boyunca her gün beklenmedik şeyler beklemeniz gereken bir gayret. Kolay olmayacak ancak kazanmak için elimizden gelen her şeyi yapacağız.”

CRISTINA GUTIÉRREZ (İSPANYA), PİLOT, DACIA SANDRIDERS

 

“Dakar öncesi hislerim hayli güçlü. İnanılmaz bir öğrenme yılı oldu. Pablo ve ben iki küçük çocuk üzereyiz. Ultimate kategorisine çok güzel ahenk sağladığımızı hissediyoruz. Bu birebir vakitte içimizdeki en iyiyi ortaya çıkarmamızı sağladı. Dacia Sandriders’ın bir kesimi olmaktan çok memnunum zira büyük bir ailenin parçasıymışım üzere hissediyorum. Takım içindeki atmosfer inanılmaz ve güzel bir yarış çıkartmak için Dakar’a büyük bir coşkuyla gittiğimizi düşünüyorum. Birinci defa birlikte yarışıyoruz ve bunun şuurundayız. Fakat testlerin ve Fas Rallisi’nin akabinde kendimize güveniyoruz. Dacia Sandriders ile yaşayacaklarımızı heyecanla bekliyorum.”

SÉBASTIEN LOEB (FRANSA), PİLOT, DACIA SANDRIDERS

 

“Dakar’da Dacia Sandriders ile start alacağım için hakikaten heyecanlıyım. Bu yarışa hazırlanmak için çok çalıştık ve artık heyecan sahiden artıyor. Emelimiz her vakit kazanmak ve bunun gerçekleşmesi için ne kadar kritik faktörün bir ortaya gelmesi gerektiğini de biliyoruz. Şiddetli bir Dakar olacak ve tahminen de kazanmak için zorlamak yerine konumumuzu müdafaaya odaklanmamız gerekecek. Her gün işlerin nasıl geliştiğini değerlendireceğiz. Çok tecrübeli bir grubuz ve bu tecrübemizin değerli bir avantaj olacağını umuyorum. Her şeyimi ortaya koymaya hazırım ve takımın de birebirini yapacağını biliyorum.”

DACIA SANDRIDERS DAKAR RALLİSİ 2025 SERİSİ

 

#200: Nasser Al – Attiyah (Katar)/ Édouard Boulanger (Fransa)

 

#212: Cristina Gutiérrez (İspanya) / Pablo Moreno (İspanya)

 

#219: Sébastien Loeb (Fransa )/ Fabian Lurquin (Belçika)

DAKAR RALLİSİ 2025: KIYMETLİ SAYI

7.726: Dacia Sandriders, 2025 Dakar Rallisi’nde 5.180 kilometresi vakte karşı olmak üzere toplam 7.726 kilometre arayı geçecek.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri