Dolar 35,5033
Euro 36,5864
Altın 3.062,22
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Genç nesil, işyerinde tutku istiyor!

Y ve Z neslinden çalışanların çalışma hayatındaki sayısı ve pozisyonu süratle yükseliyor. Genç çalışanlar, tutkularıyla uyumlu ve tesir yaratacak manalı işler arıyor, ferdî gelişimlerine ve başarılarına öncelik veriyorlar.

Genç nesil, işyerinde tutku istiyor!
19 Şubat 2024 13:48
82

Y ve Z jenerasyonundan çalışanların çalışma hayatındaki sayısı ve pozisyonu süratle yükseliyor. Genç çalışanlar, tutkularıyla uyumlu ve tesir yaratacak manalı işler arıyor, şahsî gelişimlerine ve başarılarına öncelik veriyorlar. Genç jenerasyona esnek çalışma imkanı sağlayan, meslek gelişimine ve iş-yaşam istikrarına öncelik veren ve çalışan tecrübesini düzgünleştirmek için teknolojiyi kullanan patronların, işletmeleri ve çalışanları için olumlu sonuçlar alma olasılıkları artıyor. Beyaz yakalı profesyonellerin ferdî gelişimlerine ve mesleklerini zenginleştirmeye odaklanan Teedo Online Eğitim Platformu Genel Müdürü Selçuk Aytekin, genç kuşak çalışanların, ferdî gelişime yapılan yatırımın başarılı bir mesleğin ön kuralı olduğunun şuurunu taşıdıklarını, bu nedenle de meslek gelişimine en az fiyat kadar kıymet verdiklerini söyledi.

 

Çalışma hayatına katılan her yeni kuşağın beklentisi ve tavrı farklı. Sayıları süratle artan Y ve Z jenerasyonundan çalışanların motivasyonlarını yüksek tutmak, işlerine tutkuyla bağlı kalmalarını sağlamak için iş verenlere ve yöneticilerine değerli sorumluluk düşüyor. Şahsî gelişimlerine ve hayat kalitelerine öncelik verilmediğini hisseden yeni jenerasyon çalışanlar motive olamıyor, bu da iş tatmininin ve üretkenliğin azalmasına yol açıyor. Bunun sonucunda çok fazla beklemeden yeni bir iş arayışına giriyorlar. Değişen iş gücüne ve bunu yönlendiren farklı kuşak dinamiklerine ahenk sağlayamayan şirketler, daha düşük çalışan bağlılığı ve üretkenliği, yeni yetenekleri çekmede zorluk üzere problemlerle karşı karşıya kalıyor. 

 

Rekabetçi bir maaş hala hayati olmakla birlikte yapılan işe tutkuyla sarılmak için en kıymetli etken değil. Günümüzde Y ve Z nesli çalışanları için en değerli faktör, esnek çalışma imkanının sunulması. Bununla birlikte iş yerinde çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve şirketin bir toplumsal hedefinin olması üzere bahisler da önemseniyor. 

 

Esnek çalışma imkanı sağlayan, meslek gelişimine ve iş-yaşam istikrarına öncelik veren ve çalışan tecrübesini güzelleştirmek için teknolojiyi kullanan patronların, işletmeleri ve çalışanları için olumlu sonuçlar alma olasılıkları daha yüksek.

 

Y ve Z jenerasyonunu işe alırken patronların dikkate alması gereken mevzular şöyle:

 

Esnek çalışma saatleri

Y ve Z Jenerasyonu, 9’dan 5’e mesai saatleri dışındaki esnek çalışma seçenekleriyle inanılmaz derecede ilgileniyor. Birinci adım olarak, işletmeler, esnek çalışma saatleri, uzaktan çalışma seçenekleri üzere imkanlar sunarak, Y ve Z jenerasyonu çalışanlarının işlerine daha bağlı olmalarını sağlayabilir. 

 

Ödüllendirme

Ödüllendirme programları da motivasyonu artırmak için tesirli bir araç. Mükafatların adil ve şeffaf olması kıymetli. Bireye özel yaratılan bir meslek gelişim programı yahut kadro çalışmasında ortaya koydukları başarılara dayalı ödüllendirme prosedürleri, motivasyonu artırıyor ve verimliliği yükseltiyor.  

 

Net meslek planı

Yeni jenerasyon için iş sahibi olmak kadar, yarattığı katma pahanın karşılığını süratli bir halde görmek de değer taşıyor. Bir iş başardıklarında, çalıştıkları kuruma katkı sağladıklarında ya da kendilerini kanıtladıklarında fiyatla birlikte meslek basamaklarını çıkmayı da istiyorlar. Burada yeni kuşak çalışanlara net bir meslek planı sunmak gerekiyor. Bu çalışanlar için inanç ve şeffaflık fiyattan daha değerli olabiliyor.

 

İş tarifini yapma

Diğer hususlarda olduğu üzere, iş tarifi konusunda da yeni kuşak hayli keskin çizgilere sahip. “Ne iş olsa yaparım!” formunda çalışan ve önceliği fiyat olan evvelki jenerasyonlardan farklı olarak; yapacağı işi, iş yapma halini, sonuçlarını baştan bilmedikleri takdirde yeni kuşak çalışanlar için gelecek belirsizleşiyor ve motivasyonları düşüyor.

 

Sorulara açık olma

Yeni jenerasyon sormaktan, sorgulamaktan korkmuyor ve çekinmiyor. Bu noktada yöneticiler sorulara ve sorgulamalara açık olmalı ve çalışanları tatmin edici karşılıklar vermelidir. Yaratıcılıkları ile dikkat çeken yeni kuşağın üyeleri tatmin edici yanıtlar aldıkları takdirde, işlerine beklentilerin çok üzerinde ve farklı katkılar sağlayabiliyor. 

 

Objektif ve adil davranma

Yöneticilerin gördüklerini, çalışanlar da görüyor. Fakat haksızlığa uğradığında, yeni jenerasyon çalışanlar için her şey bitiyor. Basitçe iş değiştirebilen, sorgulamayı hayat haline dönüştüren yeni kuşağın motivasyonunu koruyabilmek ve artırmak için, terfi ve ödül üzere bahislerde kesinlikle adil olunması ve bu tıp değerlendirmelerin şeffaf bir formda gerçekleştirilmesi gerekiyor.

 

Yeni jenerasyon çalışanlar, meslek gelişimine kıymet veriyor

Günümüzün süratli dünyasında Y ve Z jenerasyonu profesyonellerinin başarısı için mesleksel ve şahsî gelişim koşul. Yeni kuşak çalışanlar, irtibat maharetlerine, daima öğrenmeye, yenilikçi ve tasarım odaklı düşünmeye odaklanıp mentorluk fırsatlarını kıymetlendirerek, potansiyellerini ortaya çıkarabilir ve mesleklerinde başarılı olabilir. 

 

Beyaz yakalı profesyonellerin şahsî gelişimlerine ve mesleklerini zenginleştirmeye odaklanan Teedo Online Eğitim Platformu Genel Müdürü Selçuk Aytekin, genç jenerasyon çalışanların, şahsî gelişime yapılan yatırımın başarılı bir mesleğin ön koşulu olduğunun şuurunu taşıdıklarını, bu nedenle de meslek gelişimine en az fiyat kadar kıymet verdiklerini söyledi. Aytekin, “İyi başkanlar ve başarılı işletmeler, çalışanların işyerindeki beklentilerini bilir ve hangi nesilden olursa olsun, farklı çalışanlarının muhtaçlıklarını karşılayacak programlar, sistemler ve irtibat kanalları oluştururlar. Bu noktada Y ve Z jenerasyonundan çalışanların meslek gelişimleri konusunda yönlendirici ve destekleyici çalışmalar yapmak, şirketleri yeni yetenekleri çekme, elde tutma ve motive etme konusunda öne çıkaracaktır” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri