Goodyear ve TNO, Lastik Zekası ile daha güvenli mobiliteyi mümkün kılıyor
Goodyear, akıllı lastik teknolojisi geliştirme konusunda geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği iş birliklerine bir yenisini daha ekledi: TNO. Goodyear SightLine tarafından desteklenen lastik zekasının gelişmiş kilitlenme önleyici fren sistemlerine entegre edilmesi, durma uzaklığını yaklaşık altı fit azaltmak hedefleniyor.
Goodyear, akıllı lastik teknolojisi geliştirme konusunda geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdiği iş birliklerine bir yenisini daha ekledi: TNO. Goodyear SightLine tarafından desteklenen lastik zekasının gelişmiş kilitlenme önleyici fren sistemlerine entegre edilmesi, durma arasını yaklaşık altı fit azaltmak hedefleniyor.
Goodyear ve TNO, akıllı lastik bilgilerinin entegrasyonu yoluyla fizikî bir araçtaki ABS kontrolörünün performansını pahalandırmak ve ölçmek için 2021 yılında ortak araştırma ve test teşebbüsleri aracılığıyla iş birliği yapmaya başladı.
ABS, çağdaş araçlarda şoförün frenleme sırasında direksiyon denetimini muhafazasına yardımcı olmak için tasarlanmış değerli bir güvenlik bileşenidir. Goodyear ve TNO, fizikî bir test aracı üzerinde ortak araştırma ve testler yaparak, lastik tipi ve aşınma durumu üzere özelliklerle ilgili bilgilerle donatılmış gelişmiş bir ABS’nin potansiyel olarak genel sistem verimliliğini artırabileceğini ve fren arasını 5,75 fit kadar azaltabileceğini tesirli bir formda gösteriyor.
Goodyear SightLine, gelişmiş algoritmalar ve gerçek vakitli izleme yoluyla lastik, araç ve yol şartlarına görüş açısı sağlıyor. Goodyear’ın lastik istihbarat teknolojilerindeki gelişmeleri, akıllı ve sürdürülebilir mobilitenin yeni bir çağını başlatarak ulaşımın geleceğini dönüştürmeye hazırlanıyor.
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi’ne nazaran, 2021 yılında 1,7 milyondan fazla arttan çarpma meydana geldi ve bu sayı Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm çarpışmaların yaklaşık üçte birini oluşturuyor. Bu entegrasyon, şoförlerin kazalardan kaçınmasına yardımcı olma ve çarpışmaların şiddetini azaltma potansiyeline sahip olan durma uzaklığı performansını artırarak yol güvenliğini artırabilir.
Goodyear Lastik Zekası ve e-Mobilite tahlilleri lider yardımcısı Werner Happenhofer, “TNO ile ortak çalışmamız, müşterilerimize daha fazla paha sunmak ve mobilitenin geleceğini desteklemek için heyecan verici olasılıklarla birlikte çok bedelli bilgiler sağladı. Goodyear olarak, lastik zekasının gücünden yararlanarak, gelecekteki mobilitenin yavuz amacı olan kazaların azaltılmasına katkıda bulunabileceğimize inanıyoruz” dedi.
TNO Mobilite ve Yapılı Etraf Ünitesi Genel Müdürü Machteld de Kroon, “TNO kendini araçların güvenliğini, verimliliğini ve sürdürülebilirliğini artırmaya adamıştır. Goodyear ile iş birliğimiz, fren aralığının her santimetresini en aza indirmeyi amaçlıyor. Lastiklerin ve fren sistemlerinin entegrasyonunu geliştirerek kazaların azaltılmasına ve nihayetinde hayatların kurtarılmasına katkıda bulunabileceğimize inanıyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı