Dolar 35,5033
Euro 36,5864
Altın 3.062,22
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Karne notları karşısında çocuğa yaklaşım nasıl olmalı?

Karnelerin makus gelmesinin, çocukların duygusal ve motivasyonel dünyasında zorlayıcı bir tesir yaratabildiğine işaret eden uzmanlar, bu durumu olumlu bir formda direktörün ve çocukların gelişimine takviye olmanın mümkün olduğunu söylüyor.

Karne notları karşısında çocuğa yaklaşım nasıl olmalı?
19 Ocak 2024 03:12
111

Karnelerin makûs gelmesinin, çocukların duygusal ve motivasyonel dünyasında zorlayıcı bir tesir yaratabildiğine işaret eden uzmanlar, bu durumu olumlu bir biçimde direktörün ve çocukların gelişimine takviye olmanın mümkün olduğunu söylüyor. Mükafata alışan bir çocuğun ileriki okul hayatında da motivasyonla değil yalnızca mükafatı kazabilmek maksatlı davranışlarda bulunacağını söz eden Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Çocuğa aile içindeki bedelinin yalnızca karne notuyla ölçülmediğini, sevginin rastgele bir şarta bağlı olmadığı hissettirilmelidir.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, 19 Ocak’ta yarıyıl tatiline çıkacak olan öğrencilerin karne performansları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu ve ebeveynlere kıymetli tavsiyeler paylaştı. 

Ders çalışmak ailelerin değil çocukların kendi sorumluluğunda 

Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, ders çalışmanın ailelerin değil çocukların kendi sorumluluğunda olması ve çocuklara verilecek mükafatların rastgele bir şarta bağlanmadan sunulması gerektiğini söz ederek, “(Karnen düzgün gelirse sana istediğini alacağım) gibisi telaffuzlar çocukları sorumluluk almaya yönlendirmez. Bilakis kendisinden istenilen ya da yerine getirmesi gereken sorumluluklar karşısında ebeveynlerinden maddi beklentiler içine girer ve bu beklentiler karşılandıkça sorumluluklarını gerçekleştirir, karşılanmadıkça da gerçekleştirmez. Bu durum çocuğun ruhsal ve duygusal gelişimini sekteye uğratır.” dedi.

Sözel olarak takdir etmek önemli

Karneye karşılık olarak verilen çok ve maddi olarak yüksek mükafatların çocukta ceza ile tıpkı etkiyi yarattığını da tabir eden Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Ödüle alışan bir çocuk ileriki okul hayatında da motivasyonla değil yalnızca mükafatı kazabilmek emelli davranışlarda bulunur. Bunun yerine çocukların yapabildikleri ve başarabildikleri alanları fark edip, sözel olarak takdir etmek kıymetlidir. Lakin bu yaklaşımda da çoka kaçmamak, çok yüceltmemek gerekir. Takdir ve övgüyü kullanırken sonuç değil vermiş olduğu gayret övülmeli ve desteklenmelidir.” diye konuştu.

‘Tembel’, ‘başarısız’ üzere etiketlemeler çocuğun motivasyonunu olumsuz istikamette etkiliyor

Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, çocukların pahaları aldıkları notlara, okuldaki performanslara nazaran oluşmadığını da belirterek, şöyle devam etti:

“Karne notları yalnızca çocuğun o periyot içerisinde öğrendiği bilgilerin kâfi olup olmadığının bir göstergesidir. Berbat notlar karşısında sert, tehditkar, katı tavırlar yahut ‘tembel’, ‘başarısız’ üzere etiketlemeler çocuğun motivasyonunu olumsuz istikamette etkileyebileceği üzere benlik algısının da zayıflamasına neden olabilir. Bunun yerine çocukları dinleyerek, onların his ve fikirlerini paylaşarak sorunu çözmeye yönelik neler yapılacağını konuşmak bir sonraki eğitim öğretim periyoduna onları daha hazır hale getirecektir. Çocuğa aile içindeki bedelinin yalnızca karne notuyla ölçülmediğini, sevginin rastgele bir şarta bağlı olmadığı hissettirilmelidir.”

Akranlarıyla kıyaslamayın

Kötü karne karşısında birinci etabın çocukları akranlarıyla kıyaslamamak ve öncelikle karnesinde âlâ olduğu alanlar üzerine konuşmak olduğunu da anlatan Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, şunları söz etti:

“Sadece olumsuzu öne çıkarmak onların olumlu tarafta düşünmelerini de engelleyecektir. Akabinde çocuklar düşünmeye ve karşılıklı konuşmaya yönlendirilmelidir. Hangi derslerde zorluk yaşadığını, hissettiği hisleri konuşarak notların telafisi için önümüzdeki devir neler yapabileceği hakkında öncelikle çocuktan fikir istenilmeli akabinde ebeveynler kendi fikirlerini ve tahlil tekliflerini sunmalıdır. Bu noktada ebeveynlere düşen misyon öğretmen rolü almak yahut aldığınız kararları onun yerine uygulamak olmamalı, tahlilleri uygulamada yalnızca yol gösterici, destekleyici biçimde rehberlik yapmak olmalıdır.” 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri