Dolar 35,5033
Euro 36,5864
Altın 3.062,22
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Modern pazarlama sektörü smartıes next!’te buluştu

Dünya çapında 800’den fazla üyesi olan, marka, ajans, yayıncı ve teknoloji dağıtıcılarını buluşturan MMA TÜRKİYE tarafından Swissotel The Bosphorus’da düzenlenen SMARTIES NEXT! CONFERENCE’ta çağdaş pazarlama dalı bir ortaya geldi.

Modern pazarlama sektörü smartıes next!’te buluştu
14 Aralık 2023 16:48
74

MODERN PAZARLAMA SEKTÖRÜ SMARTIES NEXT!’TE BULUŞTU

 

Dünya çapında 800’den fazla üyesi olan, marka, ajans, yayıncı ve teknoloji dağıtıcılarını buluşturan MMA TÜRKİYE tarafından Swissotel The Bosphorus’da düzenlenen SMARTIES NEXT! CONFERENCE’ta çağdaş pazarlama dalı bir ortaya geldi. 1600 dinleyicinin katıldığı aktiflikte 20 seansda 40 konuşmacı ile SMARTIES NEXT! rekoru kırıldı. Tıpkı günün akşamı düzenlenen SMARTIES AWARDS TÜRKİYE ‘23 Gala ve Ödül Töreni’ne de 500 seçkin davetli katıldı.

 

MMA Türkiye İdare Konseyi Lideri Didem Namver, yapay zekanın 2023’de çok konuşulduğunu, 2024’te de konuşulmaya devam edeceğini söyleyerek, bu yeni ve bilinmezlikleri de olan yapay zeka dünyasının pazarlama bölümünün pek çok farklı alanını etkilediğini bu nedenle yapay zeka konusunun, konferansta her açıdan ele alındığını söyledi. SMARTIES NEXT! CONFERENCE’ta  yapay zeka yeni teknoloji araçlarının kullanımından etiğe, bankacılıktan müşteri etkileşimine, audio’dan içeriğe kadar bahsin uzmanları tarafından 20’den fazla seans ve panelde ele alındı. 1600 kişinin katıldığı aktiflikte pazarlama dalına yol gösteren araştırma sonuçları da birinci defa paylaşıldı. 

 

SMARTIES NEXT!’te, ABD’de Interpol ve Birleşmiş Milletler üzere kurumlara danışmanlık veren AI Ethics Lab‘ın kurucusu ve yöneticisi Dr. Cansu Canca geleceği sorumlu bir halde şekillendirmek için hayati ehemmiyet taşıyan etik konuları, Unilever DACH Bölgesi Beslenme Kümesi Genel Müdürü, FMCG dünyasının parlayan yıldızı Jochanan Senf, yeni teknoloji araçlarının kullanımını ve avantajlarını; yapay zekanın perakende bölümündeki gelişimi ve kendi işlerinde edindiği tecrübeleri, Snap DACH Bölgesi Yöneticisi Goetz Trillhaas yapay zeka teknolojilerinin pazarlama kampanyalarını nasıl dönüştürdüğünü, dünyanın birçok ülkesinde AVM’lere yönelik tahliller üreten Hyperln Inc.’in kurucusu Markus Porvari de perakende gayrimenkullerinde kullanılan artırılmış gerçeklik ve öbür yeni teknolojik tahlilleri anlattı.

 

Türkçe yapay zeka platformu Cypien AI’ın CEO’su Sait Tunç Günbey ve CTO’su Mert Tuna Yılmaz dijital dönüşümde ekonomik ve ekolojik sürdürülebilirliği iştirakçiler ile paylaşırken, yapay zekanın bankacılık süreçlerinde yarattığı ihtilal ise Akbank EVP Burcu Civelek Şanlı ve Yapı Kredi EVP Cihan Şahin’in başka farklı katıldıkları seanslarda e ele alındı.. Cihan Şahin’e sahnede sorularıyla eşlik eden isim Mastercard’ın Tüketici Pazarlaması ve Sponsorluklar’dan sorumlu Lider Yardımcısı Ceren Türkben Kaya oldu. Burcu Civelek Ulu ile sahnede olan isim ise yeniden Mastercard’dan Mehmet Gülez’di. Mehmet Gülez daha sonra Mastercard’dan İş Geliştirme Danışmanı arkadaşları, Imran Bahgirov ve Ozan Özbulak ile hassas hedefleme için bilgi ve teknolojiden nasıl yararlanıldığının, verilerden yararlanmanın müşteri tecrübelerini nasıl geliştirilebileceğinin ve sürdürülebilir iş büyümesini nasıl teşvik edebileceğinin püf noktalarını bizlerle paylaştılar. NEOHUB GrowtHUB Lideri İstek Doruk Ercan ile Netmera Müşteri Başarı Yöneticisi İlayda Günaydın ve CEO Ahmet Başaran ise yapay zekanın martech ve fintech uygulamalarında kullanımını tartıştı. Analitik platformu Adjust Türkiye ve Afrika Bölge Satış Önderi Başak Zerman yeni kullanıcıların ve mevcut kullanıcıların davranışları ölçmenin reklamları çok daha güzel optimize ettiğini, Meta Ajanslar  ve Ekosistem İştirakleri Lideri Serkan Tavşanoğlu daha yaratıcı, tabir edici ve üretken yapay zeka tecrübelerini, Adobe‘den Niyazi Yıldırım ise yapay zeka teknolojilerini yenilikçi araçlara entegre ederek yaratıcı süreçte nasıl ihtilal yarattığını anlattı.

 

MMA Almanya Ülke Müdürü Elvin Altun Noyan’un yönettiği “Artırılmış Pazarlamacı” panelinde MMA Almanya İdare Heyeti Lideri Mark Wächter, Snap Dach Bölgesi Yöneticisi Goetz Trillhaas, Unilever Dach Bölgesi Beslenme Kümesi Genel Müdürü Jochanan Senf artırılmış gerçekliğin (AR), sanal gerçekliğin (VR) ve öteki ileri teknolojilerin müşteri etkileşimini nasıl artırdığını ve sürükleyici marka tecrübelerini nasıl desteklediğini konuştular.

 

Dijital dönüşümde sürdürülebilirlik üzerine yaptığı çalışmalarıyla dikkat çeken AU Inova Lab Direktörü ve birebir vakitte tüm SMARTIES NEXT! CONFERENCE’ın da moderatörlüğünü yapan Doç. Dr. Dicle Yurdakul’un yönettiği panelde AI Ethics Lab. Kurucu ve Yöneticisi Dr. Cansu CancaBaysal Sezgin Hukuk Firması Ortağı Av.Özlem Sezgin ve Galatasaray Üniversitesi Öğretim Üyesi, Gazeteci-Yazar Dr. Özgür Mumcu yapay zekada etik ve hukukun değerini anlattılar.

 

TEM Ajans Genel Müdürü Serhat Demir ve ürettiği içeriklerle tanınan Uberküloz (Berk Keklik), yapay zekayı bu alanda nasıl kullandıklarını ve gelecekte nereye gideceğine dair fikirlerini paylaştılar.

 

Türkiye’nin Ses Haritası Çıkartıldı

MMA Türkiye’nin ”#ShapeTheFuture – SMARTIES NEXT!“ mottosuyla yola çıktığı pazarlama aktifliğine, Karnaval Media Group da “Next! in Digital Audio!” diyerek dahil oldu.

 

Karnaval Media Group CEO’su Burak Can, “Türkiye’nin Ses Haritası” üzere değerli bir çalışmayı tahlil ederken, birinci olarak ülkemizdeki dijital ses tüketiminin yüzde 74 üzere çok büyük bir orana sahip olduğunu hatırlattı; “Bu oran elbette yalnızca ücretli-ücretsiz müzik servislerini kapsamıyor. Online radyolar, podcastler, sesli kitaplar üzere sıkça tükettiğimiz alışkanlıkları da kapsıyor” dedi.

 

Yapılan araştırmaya nazaran Türkiye’de her 2 şahıstan 1’i radyo dinlemeye devam ediyor ve bu radyo dinleyicilerinin yüzde 58’i ise bu aksiyonu; dijital aygıtlardan yapıyor. Araştırmanın devamında, sosyolojik bir gerçekle de karşılaşmak mümkün. Dinleyiciler, radyo ve öbür tüm sesli yayın yapan kanalların; dijital aygıtlara entegre olmasından son derece şad. Bu memnuniyet de dinlenme oranlarına hayli olumlu bir tesir sağlıyor. 

 

Tüketiciler telefonlarını eser yorumlarına bakmak için kullanıyor

 

Digital Turbine tarafından açıklanan “Yılbaşı Alışverişlerinde Tüketici Davranışları” raporuna nazaran; tüketicilerin yüzde 54’ü kıyafet, yüzde 39’u tatil, yüzde 31’i ayakkabı, yüzde 22’si mesken eşyası, yüzde 17’i ise takı/aksesuarı telefondan alıyor. Tüketicilerin yüzde 67’si yılbaşı devrinde taşınabilir reklamlardan kendilerine kupon/indirim sağlanmasını bekliyor; yüzde 77’i kendileriyle ilgili bir taşınabilir reklam gördüklerinde eseri satın alacaklarını söylüyor. Yüzde 41’i ise rastgele bir taşınabilir reklam gördükten birkaç gün sonra eseri satın alacaklarını belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 67’si akıllı telefonlarını eser yorumlarına bakmak için kullanırken, yüzde 36’sı rastgele bir taşınabilir reklam gördükten sonra eserin fiyatını çevrimiçi olarak karşılaştıracağını söylüyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri