Dolar 35,4869
Euro 36,6172
Altın 3.064,08
BİST 9.696,45
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 11°C

Oyuna Ayrılan Zaman Tehdit Altında

LEGO Group, dünya genelinde çocuklarda görülen oyun eksikliğine dikkat çektiği “Oyun Senin Muhteşem Gücün” kampanyası ile ebeveynleri, oyunu önceliklendirmeye davet ediyor

Oyuna Ayrılan Zaman Tehdit Altında
10 Ekim 2023 23:36
88

LEGO Group, dünya genelinde çocuklarda görülen oyun eksikliğine dikkat çektiği “Oyun Senin Muhteşem Gücün” kampanyası ile ebeveynleri, oyunu önceliklendirmeye davet ediyor. Play Squad’ın tüm dünyadaki destekçileri ile birlikte LEGO Group yeni kampanyası ile ailelere, oyuna yine öncelik vermeleri için ilham verirken başka yandan oyunun çocukların gelişimindeki kritik değerini ve dünyanın dört bir yanında ailelere cümbüş katan rolünü vurguluyor.

 

Dünya genelinde ebeveynler haftada 26 saatini telefonda geçirirken her 3 çocuktan 1’i de haftada 3 saatten az oyun oynuyor

 

Kampanya, son periyotta gerçekleştirilen ve çocukların ortalama olarak haftanın sadece %2’sini – ki bu da haftada 7 saat demek – oyun oynayarak geçirdiklerini ve her üç çocuktan birinin haftada üç saatten az bir süreyi oyun oynayarak geçirdiğini ortaya koyan LEGO’nun küresel bir araştırmasına dayanıyor. Buna karşılık, araştırma ortalama bir yetişkinin haftada 26 saatini akıllı telefonunda geçirdiğini ve bu vaktin günde ortalama olarak 3,5 saatten fazla* olduğunu ortaya koyuyor. Oyunun çocuğun bilişsel yeteneklerini şekillendirmede, genel olarak kendilerini daha yeterli hissetmelerinde ve en değerlisi eğlenmelerinde oynadığı kritik rol göz önüne alındığında, oyun oynamada yaşanan eksiklik uzmanlar için tasa kaynağı oluşturuyor. Araştırmaya nazaran, ebeveynlerin dünya genelinde %70’i, Türkiye’de ise %74’ü çocuklarını gelecekte daha başarılı kılacağına inandıkları için hür oyun yerine muvaffakiyet temelli etkinliklere öncelik vermeyi tercih ediyor.  Bu aktivitelerin başında spor, lisan öğrenme ve özel dersler geliyor.

 

 

Cambridge Üniversitesi Oyun Profesörü Dr. Paul Ramchandi konu ile ilgili “Çocukların kendilerine kapsamlı bir eğitim ve maharet seti sağlayan tüm faaliyetlerin bir modülleri olmalarının çok büyük bir kıymeti var lakin oyun çocuklara hakikaten özel bir tecrübe sunuyor. Çocuklar oyun yoluyla; gelişimlerinin, öğrenmelerinin ve büyümelerinin öbür tüm taraflarını geliştiren temel marifetler geliştiriyor. Çocuğunuz oyun oynamak için kâfi vakte sahip olduğunda yaratıcılık, özgüven, sorun çözme ve bağlantı üzere hünerlerini geliştirebilir ve bu marifetler hayatının ilerleyen periyotlarında çocuğunuzun tam potansiyeline ulaşmasına yardımcı olabilir” diyor. 

 

Ebeveynlerin %57’si muvaffakiyet odaklı aktivitelerde harcanan müddetin son üç yılda arttığını ve bunun çoklukla oyun mühletinden kısılarak yapıldığını belirtiyor. LEGO Group Marka Geliştirme Lider Yardımcısı Alero Akuya ise “Bir çocuğun her gün oyuna vakit ayırmasının onun kendisini güzel hissetmesi ve gelecekteki başarısı için gerekli olduğunu kabul etmezsek, hayati becerilerden mahrum bir genç yetişkin kuşak ile karşı karşıya kalacağız. Bu kampanya ile yetişkinlerin oyuna ve onun pek çok yararına bakış açısını yine şekillendirmeyi ve onları aile hayatlarında oyuna tekrar öncelik vermeye teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Oyuna ayrılan vakit, çocuklara yatmadan evvel masal okumak ya da yeterli beslenmelerini sağlamak kadar kıymetli olmalı.”

 

LEGO Group, kampanya özelinde beş dakikalık “Oyun Senin Muhteşem Gücün” isimli bir sinema yayınladı. Sinemada Hollywood oyuncusu Jane Lynch, çocukların gözünden oyunun çalışanları üzerinde yarattığı etkiyi görerek oyunun faydaları konusunda aydınlanan işkolik bir CEO’yu canlandırıyor. Ünlü oyuncu Sun Li ise Çin’deki aileler için yapılan uyarlamada CEO rolünü üstleniyor. Sinema kendi içinde ipuçlarıyla dolu. Sineması izledikten sonra izleyiciler, LEGO web sitesindeki oyunu oynayıp, LEGO.com’da kendi muhteşem güçlerini keşfedebilirler. 

Araştırma Hakkında
 Rapordaki tüm sonuçlar, aksi belirtilmediği sürece, Ağustos 2023’te Türkiye’nin de ortalarında bulunduğu 22 pazarda 6-12 yaş ortası çocuğu olan toplam 21.180 ebeveynden derlenen datalara dayanmaktadır. 

 

LEGO Group Hakkında:

 

LEGO Group’un misyonu, oyunun gücüyle yarının üretim ustalarına ilham vermek ve onları geliştirmektir. Temelini LEGO® yapım modüllerinden alan The LEGO® System in Play, çocukların ve hayranların hayal edebildikleri her şeyi inşa etmelerine ve tekrar inşa etmelerine imkan tanır. LEGO Group, 1932 yılında Danimarka’nın Billund kentinde Ole Kirk Kristiansen tarafından kurulmuştur ve Danca LEg GOdt sözlerinden türetilmiş ve “İyi Oyna” manasına gelmektedir. Bugün LEGO Group, merkezi Billund’da bulunan bir aile şirketi olmaya devam etmektedir. Bununla birlikte, eserleri şu anda dünya çapında 140’tan fazla ülkede satılmaktadır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , , , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri