PAYDAY 1 ve 2’nin Eski Yaratıcısından, Tekno-Gerilim Temalı Yeni Co-op Soygun Oyunu
PAYDAY: The Heist ve PAYDAY 2* ile tanınan kesimin duayenlerinden oluşan İsveçli bir oyun geliştirme stüdyosu 10 Chambers, bugün yeni co-op soygun oyununu duyurdu.
PAYDAY: The Heist ve PAYDAY 2* ile tanınan dalın duayenlerinden oluşan İsveçli bir oyun geliştirme stüdyosu 10 Chambers, bugün yeni co-op soygun oyununu duyurdu. Stüdyo bir müddettir “o soygun olayına geri döndüklerini” söyleyerek dalga geçse de, birkaç detay ve hatta bir isim bile paylaşıldı. Game Awards’ta yayınlanan akıllara sakinlik veren bir fragmanla Den of Wolves ismi açıklandı; oyun direktörü Ulf Andersson sahnede canlı yayındaydı.
Kurucu ve oyun yöneticisi Ulf Andersson, “Geçmişte soygun oyunları üzerinde çalışmış olmamızdan ve klasik banka soygunu temalarına daha çok odaklanmamızdan ötürü oyundaki bilim kurgu kısmı, soygununları olabileceğini geliştirmemize imkan tanıyacak” diyor. “Banka soymaya doyamayacaksınız. Den of Wolves’ta daha geniş bir soygun yelpazesi olacak- kurumsal casusluk, sabotaj, suikastlar- sahiden de bilim kurgu teması birçok şeyi denememize imkan tanıyor.”
Oyun iki yılı aşkın bir müddettir ön üretim basamağındaydı. Bu süreçte oyunun dünyası ve onu çevreleyen anlatıyı inşa etmek için çok vakit harcandı.
Midway City, Kuzey Pasifik Okyanusu’nda, durdurulamaz bir bilgisayar korsanlığı aracı haline gelen, global ekonomileri çökerten ve doları hür düşüşe sokan derin öğrenme yapay zekasının akabinde büyük şirketler tarafından kurulan, düzenlemeye tabi olmayan bir inovasyon metropolüdür. Dünyanın ağ güvenliği alanında bir ihtilale şiddetle muhtaçlık duyduğu bir ortamda, Big Pharma ve petrol sanayisi tarafından desteklenen güçlü yatırım firmaları büsbütün yeni bir data iletim ve depolama konsepti geliştirdiler: insan beynine dayalı, klasik sistemlerden temelde farklı mimarisi olan ve bu halde yapay zekâ tarafından büsbütün erişilemez durumdaki biyolojik sistemler.
“Oyun açık dünya değil fakat biz hâlâ dünya inşa etmeye büyük paha veriyoruz ve ada etrafında oluşturduğumuz anlatı çok geniş. Midway City’nin; geç periyot kapitalizmin hâkim olduğu ve kuralları şirketlerin belirlediği yakın geleceğin inandırıcı bir kenti üzere hissetirmesini istiyoruz” diyor Kurucu ortak ve Anlatı ve Ses Yöneticisi Simon Viklund. “Bir oyuncu olarak, rastgele bir gerçek kimliğiniz yahut evrakınız olmadan kentin yeraltı alanlarında ikamet ediyorsunuz ve Midway City’nin karaborsasında kabahat teşebbüsçüsü olmak için ittifaklarınızı geliştiriyorsunuz.”
Oyun birinci olarak PC’de, Steam’de Erken Erişim olarak yayınlanacak olsa da halihazırda konsolda da çalışacak formda tasarlanıp geliştiriliyor. Şimdi çıkış tarihi aşikâr değil.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı