Dolar 35,5022
Euro 36,5895
Altın 3.061,12
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Şikayetvar Araştırma: Kasım indirimlerinde en çok nelerden şikayet ediliyor?

Kasım ayı, dünya genelinde ve Türkiye’de perakende ve e-ticaret dallarının en hareketli periyotlarından biri olarak öne çıkıyor.

Şikayetvar Araştırma: Kasım indirimlerinde en çok nelerden şikayet ediliyor?
7 Kasım 2024 17:24
17

Kasım ayı, dünya genelinde ve Türkiye’de perakende ve e-ticaret bölümlerinin en hareketli devirlerinden biri olarak öne çıkıyor. Ağır alışveriş devri, artan satış hacimlerinin yanında tüketici memnuniyeti açısından birtakım zorlukları da beraberinde getiriyor. Şikayetvar, ‘Kasım İndirimleri’ periyodunda yaşanan yaygın şikayet bahislerini derledi.

 

Şikayetvar’dan yapılan açıklamaya nazaran; Kasım ayı, dünya genelinde e-ticaret kesiminde indirimleriyle anılan bir periyot olarak öne çıkıyor. ‘Black Friday’, ‘Efsane Kasım’, ‘Kasım İndirimleri’ üzere sloganlarla da Türkiye’de perakende bölümünde kıymetli ekonomik katkılar sağlıyor.2023 yılında Türkiye’de Kasım ayındaki e-ticaret hacmi, yıl genelindeki aylık ortalamaların yüzde 50 üzerinde seyretti. Kasım ayındaki kampanyalar sırasında toplam e-ticaret hacminin 500 milyar lirayı bulması beklenirken, bu artış dünya genelinde de benzeri halde kendini gösteriyor. Örneğin, ABD’de 2023 yılı Black Friday satışları, bir evvelki yıla nazaran yüzde 10 artarak 9,8 milyar dolara ulaştı.

 

Şikayetvar bilgilerine nazaran, bu alışveriş yoğunluğu beraberinde değerli şikayetleri de getiriyor. Platform, bu periyotla ilgili esas şikayet bahislerini şöyle sıraladı:

 

Siparişlerin geç teslimatı yahut hiç teslim edilmemesi

Tüketiciler, ağır kampanya periyotlarında siparişlerinin belirtilen tarihlerde teslim edilmemesi yahut hiç ulaşmaması nedeniyle memnuniyetsizlik yaşıyor.

 

Yanlış yahut eksik eser gönderimi

Yoğunluk ve stok idaresi sorunları nedeniyle yanlış ya da eksik eser gönderimi, şikayetler ortasında kıymetli bir yer tutuyor.

 

İptal edilen siparişler

Tedarik zincirinde yaşanan meseleler ve stok yetersizliği, sipariş iptallerine neden oluyor ve bu durum tüketiciler için hayal kırıklığı yaratıyor.

 

Fiyat değişiklikleri ve iade sorunları

İndirim periyodunda satın alınan eserlerin fiyatlarının daha sonra düşmesi ve ortadaki farkın iade edilmemesi, müşteriler ortasında yaygın bir şikayet konusu.

 

Müşteri hizmetleri ile bağlantı sorunları

Kasım ayındaki ağır alışveriş periyodu, müşteri hizmetleriyle bağlantıda aksaklıklara yol açıyor. Tüketiciler, problemlerini çözmek için kâfi dayanağı bulmakta zorlandıklarını belirtiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ETİKETLER: , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri