Dolar 35,4874
Euro 36,6222
Altın 3.065,59
BİST 9.696,48
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 11°C

TikTok, global ve yerel işbirlikleriyle içerik üreticilerine ilham olmaya devam ediyor

TikTok, İstanbul’da düzenlediği iki başka aktiflikte içerik üreticileri ve yayıncıları bir ortaya getirdi. Creator To The Top etkinliginde TikTok’ta yüksek kaliteli içerik hazırlamanın ipuçları konuşulurken ‘Fan kültürünü dönüştür’ mottosuyla …

TikTok, global ve yerel işbirlikleriyle içerik üreticilerine ilham olmaya devam ediyor
10 Ekim 2024 18:00
40

TikTok, İstanbul’da düzenlediği iki başka aktiflikte içerik üreticileri ve yayıncıları bir ortaya getirdi. Creator To The Top etkinliginde TikTok’ta yüksek kaliteli içerik hazırlamanın ipuçları konuşulurken ‘Fan kültürünü dönüştür’ mottosuyla gerçekleşen Publisher Summit’te ise TikTok’un dizi ve spor dalına yaptığı katkılar konuşuldu. Juventus’un Dijital Yayın Müdürü Mattia Fontana, takımın dijital içerik üretimi ve toplumsal medya stratejilerini geliştirmek gayesiyle kurulan Juventus Creator Lab’i anlattı, Türkiye’de Juventus’la işbirliği yapan birinci içerik üreticisi Samet Kocabaş da tecrübelerini anlattı.

 

TikTok, kullanıcılarına ilham veren ve yaratıcılığı teşvik eden bir platform olarak sık sık düzenlediği etkinliklerle topluluklarını bir ortaya getiriyor. Küresel ve mahallî içerik üreticileri, yayıncılar ve markalar için düzenlenen panellerde, yeni trendler ve yaratıcı stratejiler paylaşılırken, iştirakçilere ilham verici fikirler sunuluyor. Bu etkinlikler, platformun kullanıcılarına sunduğu yenilikçi fırsatların da altını çiziyor.

TikTok bu kapsamda 6 ve 7 Ekim tarihlerinde İstanbul Swissotel The Bosphorus’ta Creator To The Top ve Publisher Summit aktiflikleri düzenledi.

Creator To The Top aktifliği, TikTok Ortadoğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Güney Asya Operasyon Yöneticisi Kinda İbrahim‘in açılış konuşmasiyla başladı. Açılışta, platformun içerik üreticilerine sunduğu fırsatlar, yaratıcı ekosistemin büyümesine olan katkıları ve topluluk üzerindeki tesirleri üzerinde duruldu.

 

Basit tahlillerle kaliteli görüntüler çekilebilir

‘Yüksek Kaliteli İçerik: Efsaneler ve Gerçekler’ panelinde, içerik üretiminde karşılaşılan yaygın yanlışlar ele alınarak, kaliteli içerik üretimi için dikkat edilmesi gereken ögeler vurgulandı. Panelin devamında dijital içerik ajansı Buvidyo’nun prodüksiyon yönetmeni Ece Laçin Sualp ve direktör Alp Sualp yüksek kaliteli içerik üretimine dair teknik ayrıntıları paylaştı. Işık, açı ve ses üzere teknik ayrıntıların gerçek kullanımının kıymeti üzerinde durulurken, yapım gerektirmeyen pratik teklifler sunuldu. Halka ışık kullanımı üzere kolay tahlillerle profesyonel görünüme ulaşmanın mümkün olduğu vurgulandı.

 

TikTok’tan içerik üreticilerine LIVE gelir modeli

Etkinliğin başka öne çıkan başlıklarından biri de ‘Bir Gelir Modeli Olarak TikTok LIVE’ oturumuydu. Bu oturumda canlı yayın içeriklerinin nasıl daha tesirli hale getirilebileceği ve izleyici etkileşiminin nasıl artırılacağı konuşuldu. ‘Bir Gelir Modeli Olarak TikTok One’ başlıklı oturumunda ise içerik üreticilerinin TikTok üzerinden gelir elde etme metotları ayrıntılandırıldı. Türkiye’nin önde gelen içerik üreticileri Çağatay Keyifli, Murat Akay, Taha Şahin ve Samet Kocabaş da tecrübelerini paylaştı.

7 Ekim’de, ‘Fan kültürünü dönüştür’ mottosuyla hazırlanan Publisher Summit’te ise platformun cümbüş ve spor ekosistemi üzerindeki tesirleri konuşuldu. Türkiye’nin önde gelen pek çok yayın kuruluşunun ve dijital içerik üreticisinin katıldığı aktiflikte TikTok’un global tesirini gösteren istatistiklerden bahsedildi. Buna nazaran ayda 1 milyardan fazla kişi TikTok kullanıyor ve dakika 66 binden fazla görüntü oluşturuluyor. Ayrıyeten TikTok kullanıcılarının yüzde 78’i yeni şeyler öğrenmek için platforma geldiğini, yüzde 67’si TikTok aracılığıyla yeni markalar keşfettiğini, yüzde 60’ı da kendilerini bir topluluğun kesimi olarak hissettiğini söylüyor.

 

Milli Takımlar’a 600 bin yeni takipçi

Türkiye’nin en fazla ihraç edilen kültür öğelerinden biri olan Türk dizilerinin TikTok ekosistemindeki yerine dayalı sunumda ise pembe dizilerin anavatanı olarak bilinen Latin Amerika’dan örnekler verildi. Brezilya ve Türkiye’deki diziler üzerinden fan kültürünün konuşulduğu oturumda, TikTok’un uzun devirli projesi #Neİzlesem’in toplamda 98 bin içerik paylaşımı aldığı anlatıldı, Türkiye’de bilhassa genç neslin izleyecekleri içeriklere karar verirken TikTok’u kullandığı vurgulandı. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 56’sının TikTok’u başka platformlara nazaran daha eğlenceli bulduğu, yüzde 54’ünün TikTok’u ilham almak için kullandığı da paylaşılan başka bilgiler ortasında.

Etkinliğin ikinci yarısında spor ekosistemine odaklanıldı, Afrika Futbol Konfederasyonu ve EURO 2024 kapsamında Türkiye Futbol Federasyonu ile yapılan içerik partnerliğini anlatıldı. Bu bağlamda Ulusal Ekipler (@millitakımlar) hesabının 600 bin yeni takipçi kazandığı belirtildi.

 

Dijital etkileşimde ihtilal yaratan bir model

Publisher Summit’in son oturumunda ise dünyanın en büyük futbol kulüplerinden Juventus’un Dijital Yayın Müdürü Mattia Fontana ve içerik üreticisi Samet Kocabaş bir ortadaydı. Türkiye’de Juventus’la işbirliği yapan birinci içerik üreticisi olan Samet Kocabaş tecrübelerini anlatırken, Mattia Fontana ‘Juventus Creator Lab’ projesinin ayrıntılarını anlattı. Juventus’un dijital içerik üretimi ve toplumsal medya stratejilerini geliştirmek maksadıyla kurduğu Juventus Creator Lab platformu, taraftarların ve içerik üreticilerinin Juventus’un iç dünyasına dair özgün ve yaratıcı içerikler üretmesine imkan tanıyor. Juventus Creator Lab, futbol kulüpleri ortasında dijital etkileşimde ihtilal yaratan bir model. Taraftarların kulüple direkt etkileşim kurmalarına imkan tanıyan bu platform, Juventus’un dijital dünyada güçlü bir varlık oluşturmasına yardımcı olurken taraftarlara da yalnızca izleyici değil, birebir vakitte içerik üreticisi olma imkânı sunuyor. Mattia Fontana panelde, Juventus Creator Lab çatısı altında tüm ülkelerden içerik üreticilerini ağırladıklarını anlattı ve işbirliklerinden örnekler verdi. Fontana, 36 milyon TikTok takipçisiyle spor grupları ortasında öncü bir pozisyonda olan Juventus takımının sık paylaşım yaparak hesaplarını süratle büyüttüğünü kelamlarına ekledi.

Panelde TikTok’un Ortadoğu, Türkiye, Afrika, Pakistan ve Güney Asya Operasyonlarından Sorumlu Yöneticisi Kinda Ibrahim de bir konuşma yaptı. TikTok’un tüm kullanıcılarına yaratıcılıklarını global bir kitleyle paylaşma gücü verdiğini söyleyen Ibrahim “Genç nüfusuyla Türkiye, dijital dönüşümde öncü bir rol üstleniyor” dedi.

 

 

Türk dizileri daha çok konuşulur hale geliyor

Türkiye’nin, Amerika ve Birleşik Krallık’tan sonra dünyanın en büyük üçüncü TV dizisi ihracatcısı olarak öne çıktığını vurgulayan Ibrahim, “Türk üretimi diziler Azerbaycan’dan Almanya’ya, Suudi Arabistan’dan Mısır’a pek çok ülkede büyük ilgi görüyor. Biz de Ortadoğu, Kuzey Afrika, Latin Amerika ve Avrupa’daki gruplarımızla birlikte çalışarak Türk dizilerinin TikTok’taki tesirini global ölçekte daha da arttırmak için çalışıyoruz” dedi.

Kinda Ibrahim, aktiflikte TikTok’un yenilikçi içerik formatlarıyla öykü anlatımının ve kullanıcılarla daha derin bağlar kurmanın yeni yollarını sunduğunu tabir etti. TikTok’un aktiflikleri, içerik üreticilerine ve yayıncılara yaratıcılık alanında ilham vermeye ve topluluklarını güçlendirmeye devam ediyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri