Dolar 35,5033
Euro 36,5864
Altın 3.062,22
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Tüketici bilincinin artması ile sağlıklı cam trendi yükseliyor

Son yıllarda dünya genelinde etraf şuuru ile birlikte sağlıklı, sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir ambalajlara talep artıyor.

Tüketici bilincinin artması ile sağlıklı cam trendi yükseliyor
6 Kasım 2023 15:36
90

Tüketici şuurunun artması ile sağlıklı cam trendi yükseliyor

GCA, cam şişe ve kavanoz dizaynları ve projeleri ile farkındalığa dayanak sağlıyor

 

Son yıllarda dünya genelinde etraf şuuru ile birlikte sağlıklı, sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir ambalajlara talep artıyor. Bu noktada bilhassa içerisinde kimyasal bulunmaması ve eserleri taze bir formda tutması nitelikleriyle cam, en çok tercih edilen ambalaj olarak öne çıkıyor. Bu yıl içerisinde FEVE tarafından yapılan araştırmaya nazaran; tüketicilerin %65’i cam ambalajlı bir eserin kalitesini daha yüksek ve sağlam buluyor. Ayrıyeten Avrupa’da son üç yıl içerisinde cam ambalaj kullanımında %28’lik bir artış yaşanırken, Türkiye’de bu oranın %49 düzeyinde olması dikkat çekiyor. 

 

Yeni neslin çevresel meselelere hassaslığı ve sağlıklı yaşama şuuru eser satın alırken cam eserlere yönelmesini sağlıyor. Fakat, Türkiye’de tüketicilerin cam ambalajlı eserler hakkında olumlu bir algısı olmasına karşın, cam ambalajların geri dönüşümü konusunda önemli bir eksiklik bulunuyor. Bu noktada sürdürülebilirliği ve toplumsal sorumluluğu öncelikli bir vazife olarak benimseyen GCA, yalnızca geri dönüşüm oranlarını artırmak değil, birebir vakitte camın doğal, yenilenebilir ve sürdürülebilir özelliklerini topluma yayma maksadıyla çalışmalarını sürdürüyor. Geri dönüşüm projeleri ile sürdürülebilirliğe direkt olarak katkıda bulunan GCA, memleketler arası iş birliği çerçevesinde FEVE Projeleri kapsamında da, 2050 yılına kadar Avrupa cam ambalaj sanayisinin büsbütün iklim nötr olması maksadını destekliyor.  

 

“GCA olarak sürdürülebilirliği temel alan çalışmalar gerçekleştiriyoruz”

 

Cam ambalajın sıhhat açısından değerini vurgulayan GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Uğraş, “Dünya genelinde etraf şuurunun artması, tüketicilerin ambalaj seçimlerini etkiliyor. Bilhassa 2023’te, camın sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir nitelikleri sayesinde, ambalaj bölümünde hak ettiği öne çıkışı yaşadığını görmekteyiz. Bu trende paralel bir biçimde, GCA olarak sürdürülebilirliği temel alarak birçok çalışma gerçekleştiriyoruz.  9001 ve BRC/PM standartlarına uygun çalışarak kaliteli ve inançlı üretim yapıyoruz. Üretim tesislerimizde etrafa saygılı bir yaklaşım benimsiyoruz. Ekipman seçimlerimizde de bu yaklaşımı ön planda tutuyoruz. Teknoloji ve materyal geliştirme çalışmalarında ise, cam ambalajda hafifleme (lightweighting) tahlilleri üzerinde ağırlaşıyoruz. Hem kendi bünyemizde hem de çeşitli üniversitelerle gerçekleştirdiğimiz Ar-Ge projeleriyle mekanik dayanıklılığı korurken daha hafif cam ambalaj tahlilleri üzerinde çalışıyoruz. Bu çalışmalarla birlikte, camın doğal ve sürdürülebilir bir materyal olarak avantajlarını topluma aktif bir halde tanıtmak ve farkındalığı artırmak için Ambalaj Döngüsünü Tamamla (Close The Glass Loop) üzere projelerle toplumda şuur oluşturma çalışmalarını sürdürüyoruz. Öte yandan ambalajların geri dönüşümünü teşvik etmek için iş ortaklarımızla birlikte yarattığımız EKOMAT Projemizle, içecek ambalajlarını geri kazanırken toplumda geri dönüşüm şuurunu yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.  

 

1 yıl içinde yaklaşık 2,1 milyon adet içecek ambalajını geri kazandık. Ayrıyeten bu projemizle Luxe Pack Monaco Fuarı’nda Heyet Özel Ödülü’nün sahibi olmanın gururunu yaşıyoruz.” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri