Dolar 35,5002
Euro 36,5876
Altın 3.061,01
BİST 9.715,86
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 7°C
Çok Bulutlu
İstanbul
7°C
Çok Bulutlu
Per 9°C
Cum 8°C
Cts 10°C
Paz 10°C

Yaz döneminde klima şikayetleri yüzde 363 arttı: Fazla enerji tüketiyor

Tahlil platformu Şikayetvar, klima bölümüyle ilgili datalarını paylaştı. Klimalarla ilgili şikayetler yaz devrinde yüzde 363 artarken, tüketicilerin en çok şikayet ettiği husus güç tüketimi oldu. Datalara nazaran temmuz ayı 4.066 şikayet sayısıyla şikayetlerin tepe yaptığı ay oldu. 

Yaz döneminde klima şikayetleri yüzde 363 arttı: Fazla enerji tüketiyor
25 Ağustos 2023 23:00
101

Çözüm platformu Şikayetvar, klima dalıyla ilgili datalarını paylaştı. Klimalarla ilgili şikayetler yaz devrinde yüzde 363 artarken, tüketicilerin en çok şikayet ettiği mevzu güç tüketimi oldu. Bilgilere nazaran temmuz ayı 4.066 şikayet sayısıyla şikayetlerin tepe yaptığı ay oldu. 

Türkiye, yaz devrinde mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklığı nedeniyle kavurucu günler yaşıyor. Sıcak ve bunaltıcı havalar tüketicilerin klima kullanımının artışına da beraberinde getirdi. Tahlil platformu Şikayetvar, klima bölümünü mercek altına aldı. Açıklanan datalar, 2022’nin ay periyoduyla (Haziran, Temmuz, Ağustos) 2023’ün tıpkı devri karşılaştırıldığında şikayetlerin yüzde 363 arttığını gösteriyor. Tüketicilerin klimayla ilgili en çok şikayet ettiği hususların başında güç tüketimi gelirken, klima montajında sorun yaşanması, yetkili servisin vaktinde randevuya gelmemesi öne çıkan öbür mevzular oldu.

Klimada şikayetler Temmuz ayında tepeyi gördü

Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıktığı, kimi kentlerde sıcaklık rekorlarının kırıldığı şu günlerde klima kullanımı artıyor. Şikayevar bilgilerine nazaran, bu periyotta klimalayla ilgili şikayetlerin yükselişte olduğu gözlemleniyor. Klima dalıyla 2022’in yaz devrinde 1.472 olan şikayet sayısı 2023’ün tıpkı periyodunda yüzde 363 artış göstererek 6.811’e yükseldi. 4.066 şikayet sayısıyla Temmuz ayı şikayetlerin tepe yaptığı ay oldu.

2023’ün birinci sekiz ayında toplam 7.665 şikayet geldi

Platformdan yapılan açıklamaya nazaran, klima kesiminde 2022’de gelen toplam şikayet sayısı 2.390 iken, 2023’ün birinci 8 ayında şikayetler yüzde 221 arttı ve şikayet sayısı 7.665’e ulaştı.

En çok şikayet güç tüketimine

Açıklanan bilgilere nazaran tüketicilerin klimalarla ilgili en çok tahlil beklediği mevzu güç tüketimiyle ilgili oldu. En çok şikayet edilen öteki hususlarsa şöyle sıralandı: Klima montajında sorun yaşanması, yetkili servisin randevuya gelmemesi, servisin eser arızasında ilgisiz ve yetersiz kalması, aygıtın alındıktan çok kısa bir mühlet sonra arızalanması.

Konuyla ilgili platforma ulaşan birtakım şikayetlerse şöyle:

“Enerji kimliğinde yazan pahalar ile aygıtın tükettiği kıymetler örtüşmüyor”

“Aldığım klima fazla elektrik tüketimi yapıyor. 6 saatte 8 Kw tüketim yapıyor. Tekraren sayaçtan denetim sağlandı. 1 ay çalışsa bu aygıt 960 Kw tüketim yapacak. Gelen teknisyen klimayı on-off yapıp üzerindeki anlık pahalara bakıp ‘sağlam’ dedi. Bize biraz fırça attı. ‘Bilen bilmeyen konuşuyor’ dedi ve gitti… Aygıtın üzerindeki anlık datalar değil, sayaçta bana fatura edilen meblağ ilgilendirir. Klimanın güç kimliğinde yazan kıymetler ile aygıtın tükettiği bedeller örtüşmüyor.”

“1 ay sonraya gün verdiler”

“İndirim marketlerinden birinden klima aldım, heyetim için 1 ay sonraya gün verdiler. Koca Adana’da yalnızca bir tane servisi varmış.”

“Kuruluma randevu verilmiyor”

“10.08.2023’de internet üzerinden klima satın aldım. 12.08.2023’de suram için servise teslimi yapıldı lakin servisten suram için aranmadım. 2 kere davet merkezini arayarak talep oluşturmama karşın geri dönüş alamadım. Muhtemelen servis aradığında ileri bir tarihe randevu verecek. Markaya yakışmayan bir hizmet anlayışı. Heyetim talebimi bir defa daha sizin aracılığınızla yeniliyorum ve hızlı biçimde geri dönüş yapılmasını istiyorum.”

“Klimayı havalar serinleyince takmanın ne manası var?”

“Klima aldık, montajda yoğunluk var diyerek 15 güne montaj yaparız diyor müşteri hizmetleri. 15 güne montaj günü mü verilir? Klimayı havalar serinleyince takmanın ne manası var? Biz yazın sıcağı için klima aldık. Sıcakta klima yerde montajsız beklesin diye almadık.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

seo hizmeti ankara seo ankara seo ajansı bursa boşanma avukat izmir mimar izmir mimarlık izmir mimarlık ofisi aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar aydın çıkışlı turlar ankara tercüme bürosu ankara vize danışmanlık ankara sigorta acenteleri ankara diş kliniğ bursa hurdacılar kristalize su yalıtımı ısı yalıtımı at bakım malzemeleri soğutma sistemleri Günübirlik Turlar kars kaşar peyniri